René Kleinsman

zaterdag 14 november 2009


Hoi allemaal, ik ben René Kleinsman, 49 jaar en inmiddels meer dan 25 jaar getrouwd met mijn Marie-Claire. Trotse vader van 3 kanjers, Maarten, Carlijn en Judith. Met aanhang op 31 oktober 2009, midden in haar 5 maanden durende stage, op Mallorca Carlijns 21e verjaardag gevierd. Je beseft dan weer hoe belangrijk het is om dingen samen te kunnen doen en te genieten van wat je hebt.

In het dagelijkse leven al vele jaren schade-expert van eerst alleen Interpolis en nu heel Achmea. Collega van vele kanjers, waaronder teamcaptain Leo Smits en de ons dit jaar ontvallen Hans Bouwhuis. Deze twee zijn de aanstichters van het Alpe d’Huzes virus binnen onze expertisedienst.

In 2008 zaten ze in Frankrijk met z’n tweeën in een tentje. Vorig jaar hadden we ons eigen team met vrijwilligers en supporters. Hans en Geesje waren erbij. Ik mocht één van de renners zijn. We hebben met z’n allen iets heel bijzonders meegemaakt en voor elkaar gekregen. 1 missie, 1 doel, saamhorigheid, er voor elkaar zijn en elkaar steunen. Een prachtige sportieve presentatie geleverd en heel veel geld opgehaald. We hadden de lat hoog gelegd, maar hebben het gehaald en overtroffen. Het blijkt wel weer dat als je samen iets wilt, je heel veel kunt en boven verwachting presteert. Je haalt het mooiste en maximale uit mensen.

Kippenvelmomenten waren er regelmatig; huilen, lachen, troosten en genieten. Opgeven is geen optie. Dat allemaal samen zit diep in mijn hartje.

Het leven gaat door. Je moet eruit halen wat erin zit. Dus hoefde ik niet lang na te denken om nog een keer die verrekte Alpe te gaan bestrijden. Als hobby mountainbiker die nooit een echte berg had gezien wilde ik in 2009 minimaal 3 keer de Alpe bedwingen. In een impulsieve bui een racefiets gekocht en het zijn 5 beklimmingen geworden. In 2010 ga ik voor 6 keer.

Voor wie doe ik dit? Voor iedereen die strijd tegen kanker en hun naasten. Het beïnvloed erg je leven als je ermee te maken krijgt. Je wilt het bedwingen net als de Alpe. Als je de top niet meer kunt halen, wil je wel zo lang mogelijk van de rit genieten met voldoende kwaliteit. Daar is geld voor nodig, heel veel geld. Ik ga zo veel mogelijk mensen enthousiast maken om daar aan bij te dragen.

0 reacties:

Video 2009 deel 1

Video 2009 deel 2

Back to TOP