Hans van de Ven

maandag 23 november 2009


Hoi allemaal, ik ben Hans van de Ven, 39 jaar en vader van twee lieve jongens, Thomas van 9 en Yannick van 8 jaar oud. Wij wonen in het schilderachtige Helmond en ik ben schade-expert bij Achmea Schadeservice.

Mijn sportieve loopbaan is heel lang geleden begonnen als voetballertje. Daar bleek ik niet voor in de wieg gelegd, en uiteindelijk ben ik 25 jaar geleden begonnen met volleyballen. Daarin heb ik een redelijk niveau kunnen bereiken, maar in de loop der jaren ben ik voorbij gesprongen en geslagen door de wat jongere garde. Het plezier is er echter niet minder om geworden, en dus speel ik nog op een lager niveau. Niet minder fanatiek overigens, want anders telt het niet.

Toen ik in de aanloop van Alpe d’HuZes van 2009 het filmpje van Hans en Leo als vrijwilligers had gezien, liepen de rillingen over mijn rug. Ik heb mij toen afgevraagd of dat fietsen iets voor mij zou zijn. Toen was mijn conclusie dat het dat niet was. De ervaringen van het team van 2009, en het verhaal van Hans, leverde mij echter zo’n drang tot iets doen op, dat ik heb besloten dat ik deze sportieve uitdaging aan ga. Ik ben gezond van lijf en leden, heb zelf nog nooit serieuze klachten over mijn gezondheid gehad, en ik vind dat ik dat dan moet kunnen. Iets doen voor al die anderen, waarvoor leven alleen al zo veel energie kost.

Het zal best wel zwaar worden, want fietsen moet ik bij wijze van spreken nog leren, maar ik ben er zeker van dat mijn inspanning in het niets valt bij de strijd die kankerpatiënten iedere dag moeten leveren. Ik heb van dichtbij mijn schoonmoeder 15 jaar lang zien vechten tegen kanker. Zij heeft uiteindelijk verloren. Mijn moeder heeft gedurende een kortere tijd kanker gehad, en is nu al weer jaren kankervrij. Dat kan gelukkig ook. Ook in mijn verdere omgeving zijn er vele gevallen te noemen. Dat er nog veel geld nodig is om mensen te redden is duidelijk. Ik wil daar graag mijn steentje aan bijdragen. Om in de termen van Alpe d’Huez te blijven: vele steentjes maken een berg. En daarmee hoop ik dat er uiteindelijk alleen winnaars overblijven.

1 reacties:

Anoniem 20 mei 2016 om 00:44  

Super cool!

Video 2009 deel 1

Video 2009 deel 2

Back to TOP