Arjan ter Maat

zondag 29 november 2009


Mijn naam is Arjan ter Maat. Ik ben 40 jaar en woonachtig in de mooie Achterhoek, in het oosten van het land. Ik woon samen en heb twee kinderen, een zoon en dochter. Net als een aantal van mijn medefietsers ben ik schade-expert bij Achmea Schadeservice.

Vanaf de jeugd tot ruim 8 jaar geleden heb altijd gevoetbald. De gezelligheid vaneen teamsport heeft mij altijd aangesproken. Na een enkelbreuk en een gescheurde kruisband in de knie heb ik het voetbal met pijn in het hart vaarwel gezegd. Vanaf die tijd ben ik dus fietser. De eerste jaren alleen ATB . Na enkele jaren een heb ik een racefiets gekocht. Sindsdien wordt de ATB sporadisch uit de schuur gehaald.

Twee jaar geleden gingen collega’s Hans Bouwhuis en Leo Smits naar Frankrijk om als vrijwilliger te gaan “werken” bij stichting Alpe d’HuZes, die jaarlijks een geweldig fietsevenement organiseert.
Eind 2008 werd het plan gevat om met een team van collega’s mee te gaan fietsen voor het goede doel. Daar had ik flink voor getraind. Uiteindelijk heb ik één week voor vertrek afgezegd vanwege een vervelende blessure van het thuisfront. Dat was een grote domper. Direct heb ik mij opgegeven voor de editie van 2010.

Het is fantastisch om onderdeel uit te maken van een dergelijk evenement. Wie kent er geen mensen die met die vreselijke ziekte in aanraking zijn geweest of nog zijn. Ook in onze familie- en kennissenkring is deze ziekte niet voorbij gegaan.
Gezondheid is een groot goed en zeker geen vanzelfsprekendheid. Persoonlijk vind ik het een sportieve uitdaging te kijken waar mijn grens ligt en hiermee gelijktijdig een goed doel te steunen. Ook dit jaar zal ik mij weer volledig inspannen om een goede prestatie neer te zetten.

“Opgeven is geen optie”.

0 reacties:

Video 2009 deel 1

Video 2009 deel 2

Back to TOP