Ad Pelders

dinsdag 17 november 2009


Ik ben 52 jaar oud, ben getrouwd met Karin en wij hebben twee lieve dochters, een van 18 en een van 20. Ik woon in Brielle (van 1 april 1572 Willem van Oranje verovert den Briel op de Spanjaarden) en ben agrarisch schade expert bij Interpolis. Ik fiets zomer en winter op de race fiets buiten, hoewel de rondjes ’s winters minder ver zijn.
Met alle respect, maar spinning is niets voor mij. Ik hou er van door de polder te trappen of door de duinen met de wind pal tegen. Dat je ogen gaan tranen van de koude wind en dat je wangen gaan gloeien van de vrieskou die er langs waait.
Ik heb vorig jaar ook mee gedaan met Alpe d’Huzes, ik heb me direct opgegeven toen Hans Bouwhuis met het idee kwam. Ook dit jaar is mijn motivatie om mee te doen het overlijden van Hans. Daarnaast merk ik rond mij heen dat de ziekte kanker zonder aanzien des persoon gaten bijt in familie en kennissenkring. Mensen, de goedheid zelf, matig geleefd en een toonbeeld van gezondheid die deze sluipmoordenaar op hun levensweg tegenkomen. Hoe eerder aan deze onrechtvaardigheid een halt wordt toegeroepen hoe beter. Ik hoop dat ik door mee te fietsen aan dat laatste een bijdrage kan leveren.
Iedere deelnemer heeft zijn eigen lijstje met mensen die bij de start komend jaar door het hoofd schieten. Zo’n lijstje heb ik ook, maar ik denk dat ik dit jaar vooral Hans zal missen op zijn plekje in de bocht. Ik denk zelfs dat ik ook nog wel een paar keer stop.
Op de eerste plaats geeft de deelname mij een motivatie om steeds weer op de fiets te stappen, en ook om te proberen het vuurtje en de aandacht warm te houden door samen met mijn mede webloggers de aandacht op de site te vestigen. Daarnaast ga ik proberen om samen met het team veel geld bij elkaar te krijgen. Ik vind het leuk dat er een aantal veteranen zijn in het team zowel fietsers als vrijwilligers. Ik vind het jammer dat er mensen zijn afgehaakt en ik verheug me er op om kennis te maken met de nieuwkomers.

0 reacties:

Video 2009 deel 1

Video 2009 deel 2

Back to TOP