Jan Brouwer

maandag 23 november 2009


Hallo, ik ben Jan Brouwer 52 jaar en 24 jaar getrouwd met Ina.
Samen hebben we 3 kinderen, Janneke van 20, Tim van 17, en Koen van 16 jaar en wonen we in Heino.

Ik ben werkzaam bij Electrabel als meet- en regeltechnicus, Electrabel is een Belgische elektriciteitsbedrijf met 6 elektriciteitcentrales in Nederland.

Dus ben ik geen Achmea medewerker, maar heb ik gereageerd op de vraag van team Alpe d'Achmea aan de Fam. Bouwhuis of er misschien een dierbare naaste van de familie uit Heino mee wilde doen.
Ik heb de verhalen van Hans over de Alpe d’HuZes steeds met belangstelling gevolgd. En wil dan ook graag de de Alpe d’HuZes een keer meemaken.
Mijn hobby is sleutelen, het liefst aan oude motoren of oude auto’s. Ik ben nu bezig een fiat cabrio weer zo goed als nieuw te maken. En sporten natuurlijk. Sportief gezien ben ik een hardloper, op mijn 28ste ben ik hiermee begonnen . De halve marathon is mijn maximum afstand en daar loop ik er jaarlijks 2 of 3 van, zoals de halve van Zwolle en de 20km van Brussel mag met een Belgisch werkgever natuurlijk niet ontbreken. Daarnaast verschillende evenementen waar een 10 mijl of 10 km gelopen wordt.
Verder mountainbike ik geregeld op de Holterberg of de Lemelerberg, het is gewoon heerlijk om me daar zo nu en dan even uit te leven. En met enkele collega’s zoek ik 1 of 2 keer per jaar de Belgische Ardennen op.
Na de eerste kennismakingsrit op 4 oktober met enkele teamleden was het mij al snel duidelijk dat ik het op mijn mountainbike niet ga redden. Dus de racefiets is al aangeschaft.

Waarom doe ik mee met Alpe d’HuZes?
Mark, de jongste zoon van Hans en Geesje en “onze Koen” zijn dikke vrienden , Mark komt dan ook regelmatig bij ons over de vloer. Hij was altijd vol goede moed over de ziekte zijn van zijn vader. Onderweg naar school spraken de beide jongens er nogal eens over, want Mark moest wel zijn verhaal kwijt. En nu… na alles wat er gebeurd is gaan de beide jongens na schooltijd soms even kijken op de begraafplaats. Ga je mee even kijken bij mijn vader?

Jongens van 15 horen na school andere dingen te doen.

Daarom ga ik fietsen tegen Kanker.
Daarom doe ik mee met Alpe d’HuZes!

0 reacties:

Video 2009 deel 1

Video 2009 deel 2

Back to TOP