Ursulien van Oorspronk

zaterdag 9 januari 2010

Ik ben 46 jaar oud en al meer als 25 jaar getrouwd met Hans (52). Wij zijn woonachtig in Wilp en hebben  samen twee kinderen. Onze zoon Huub( 23)  is tevens werkzaam binnen Achmea en woont samen met Monique. Marlies (20), onze dochter heeft sinds kort ook het ouderlijk huis verlaten en woont samen met haar vriend Rob.
Zelf ben ik werkzaam in de zorgsector, als coördinerend verzorgende in het verpleeghuis “Spijk” te Eefde wat valt onder Stichting Sutfene te Zutphen. Geesje ken ik al vanaf 1981, samen hebben wij een opleiding gevolgd in de zorgsector. In 1984 kwam Hans voor het eerst bij ons in beeld, Geesje stelde hem aan ons voor tijdens onze bruiloft. Deze twee mensen zijn ook degene die mij er bewust van hebben gemaakt dat opgeven geen optie is. De strijd die Hans samen met Geesje en de kinderen heeft geleverd is volgens mij een topprestatie, waar ik erg veel respect voor heb.
Het afgelopen jaar is er nog iemand uit onze vriendenkring overleden aan dezelfde ziekte. Door de strijd die ook zij hebben geleverd, besef ik mij dat het van groot belang is dat er geld beschikbaar moet blijven voor onderzoek. Het geeft zo een machteloos gevoel om mensen  te zien strijden en lijden.
Toen de vraag van Geesje kwam of het niet wat voor mij was om deel te nemen aan deze actie heb ik er niet lang over na hoeven denken. Ben ook erg dankbaar dat ik mee mag fietsen in het Achmea team.
Ik ben helemaal geen sportieve vrouw wat sporten betreft, maar ben al druk in training om een topprestatie te leveren komende zomer in Frankrijk. Met als doel zoveel mogelijk geld in te zamelen voor onderzoek om de strijd tegen kanker aan te gaan. Mijn man Hans steunt mij volledig en is samen met mij in training om dit doel te bereiken.

Ik heb er al  veel zin in en hoop dat we met zijn allen een mooi bedrag bij elkaar gaan fietsen voor de strijd tegen kanker, waardoor weer  veel mensen geholpen kunnen worden van deze slopende ziekte.

1 reacties:

Anoniem 20 december 2010 om 13:08  

Mooie naam heb je......hoor je niet zoveel.

Groetjes Ursulien Welgraven

Video 2009 deel 1

Video 2009 deel 2

Back to TOP