Henk en José Komduur

donderdag 7 januari 2010


Wij zijn Henk en José Komduur en wonen in Eindhoven. We hebben 3 dochters, Laurine -25 jaar- studeert en woont in Utrecht, Stefanie -23 jaar-studeert in Den Bosch en woont in Utrecht en Emma -18 jaar- studeert in Eindhoven en woont nog gezellig bij ons.
Vorig jaar hebben we met z'n vijven de eerste week van juni onderaan en op de Alpe d'Huez meegemaakt en dat zijn we dit jaar wéér van plan! Wàt een ervaring en wat een fantastische manier om te vechten tegen de gevolgen van kanker! Samen zijn Henk en ik 6x naar boven gefietst, hij 5x en ik 1x, onze meiden hebben gevlagd-geblogd en gezorgd en met z'n allen hebben we een feestje gevierd op de top!

Dat hadden we 2 jaar eerder niet kunnen bedenken, begin juni '07 lag ik in het ziekenhuis omdat 2 weken ervoor ovariumkanker was gevonden bij mij. Na twee grote operaties, 6 chemokuren en dus een heel spannende tijd kregen we in december te horen dat ik "schoon" was. Wat een geluk!




In de tijd dat ik met mijn bedje in de kamer veel telvisie keek, zag ik ook een interview met Bas Mulder. Deze jonge vent vertelde over Alpe d'HuZes en dat hij weet ik hoeveel keer ging klimmen (terwijl hij nog kaal van de chemo was). Dat maakte véél indruk op me en toen ik aan het revalideren was en een uitdaging zocht, spookte dat door m'n hoofd. Juist toén kwam Henk op een dag thuis met de vraag of hij mee zou kunnen fietsen in een team van Achmea. Nou, dat wilde hij wel, maar ìk ook! Voor mij gold;onmogelijk natuurlijk, nooit gesport, inmiddels 50 en behoorlijk ziek geweest -maar juist daardoor geweldig om te doen.

Het was een geweldige tijd, het trainen, de coaching, de week rondom de fietsdag. We hebben ook veel fantastische mensen leren kennen. Erg dat sommigen van hen er niet meer zijn...Het is ons ook dit keer weer heel veel "bloed, zweet en tranen" waard om ons in te zetten voor de strijd tegen kanker. We zien er naar uit!
Doe mee en sponsor ons team!!!!!

0 reacties:

Video 2009 deel 1

Video 2009 deel 2

Back to TOP