Eric Sterrenburg

woensdag 13 januari 2010


Mijn naam is Eric Sterrenburg. Ik ben 35 jaar en woon in het gezellige Tilburg. Vanaf 2002 werk ik bij Interpolis en dat is ook de reden dat mijn huis in Tilburg staat. Mijn roots liggen in Zaltbommel, waar ik het grootste gedeelte van mijn leven heb doorgebracht. In mijn vrije tijd zit ik uiteraard graag op de fiets, maar hou ook van reizen, lekker eten, kortom de goede dingen van het leven.
 Sporten doe ik al vanaf mijn 5e jaar. Ben begonnen met voetballen, maar heb ook fanatiek achter de tafeltennistafel gestaan. Sporten bleek het geen te zijn waar ik mijn tijd het liefst mee doorbracht en dat is eigenlijk altijd zo gebleven. Mede door mijn periode als beroepsmilitair ben ik outdoor werk in de Ardennen gaan doen. Lekker met groepen in de natuur kanoën, abseilen, speleologie, maar ook mountainbiken. Helaas is dat bedrijf een paar jaar geleden gestopt. Toen het beste van het voetballen af was ben ik eens gaan nadenken over hoe ik mijn sportieve carrière voort ging zetten. En al snel kwam ik bij de racefiets uit. Deze heb ik in mei 2009 aangeschaft. Sindsdien heeft het virus mij te pakken gekregen en zit ik zoveel mogelijk op het de fiets.

Waarom Alpe d’Huzes? Met een paar collega’s heb ik afgelopen jaar de tocht Ride for the Roses gereden. Dit was (achteraf) geen sportieve uitdaging, maar maakte wel grote indruk! En niet lang hierna kwam Alpe d’Huzes in beeld. Waar ik vanaf het begin door gegrepen werd is de enorme drive tegen deze vreselijke ziekte, waardoor het sportieve terecht snel op de tweede plaats komt. Vijftien jaar geleden heb ik op veel te jonge leeftijd een goede sportvriend verloren, wat me altijd is bij gebleven. Ludo was dan ook de eerste persoon waar ik aan moest denken bij het aangaan van deze uitdaging. Helaas kan ik voor hem niks meer doen, maar wel voor een familielid die op dit moment de strijd met borstkanker aangaat.

Genoeg reden om op een sportieve manier een grote steen bij te dragen en een zo hoog mogelijk bedrag binnen te halen. Ik ga ervoor, want “opgeven is geen optie”!

Salut.

0 reacties:

Video 2009 deel 1

Video 2009 deel 2

Back to TOP